Ja, Du vet Anncamilla, det dom kallar Kroniskt Trötthetsyndrom, kan vara i princip vilken trötthet som helst.
De klumpar ihopa all sorts trötthet, men har ingen aning om att det finns en äkta med benämningen G93.3, ja nu tappade jag bort beteckningen, men någon får rätta mig om jag har fel!
Vad poängen är, att vårt tillstånd, handlar inte om vilken trötthet som helst, utan beror på belastning med infektioner, så man kan i princip säga att vi lider av "kronisk blodförgiftning" och eller "kronisk hjärninflammation". Ja, jag vet att det är i överkant uttryckt, men kan vara ganska beskrivande i alla fall!
Detta låter förfärligt och detta kan man inte säga hur som helst om man skall vara seriös, men jag är kroniskt arg på hur vårt tillstånd behandlas och har förlorat hela mitt liv på denna sjukdom, så det är därför jag reagerar ibland med ilska!
Jag tycker så synd om alla sjuka i denna förfärliga sjukdom, men spelar inte ut korten så här i vanliga fall.
Brukar vara seriös och hålla mig till "fakta", men har tröttnat på detta tunnelseende ifrån den hierarkiska tunnelseénde vården - förlåt!
Tyvärr ser jag på vår sjukdom som "kronisk blodförgiftning" och Myalgisk Encefalomyelit, som man inte vill erkänna, just för att det betyder "hjärnhinflammation", vilket skulle vara förfärligt för vården att "erkänna".

Kasper Du får redigera detta om Du vill!