Jag sjunger i två körer och jag tar mig ditt i min elmopped jag hyr av hjälpmedelscentralen.
Vi sitter stort sätt alltid ner vid övningarna förutom när vi uppträder men det har hänt att jag faktiskt suttit ner då med om jag mår rätt dåligt

Ena kören sjunger vi fyrstämmig och det gillar jag bäst. Det liksom känns som om det fattas stämmor i den tvåstämmiga

Andra kören är kyrkokören och det är en damkör så det blir tvåstämmigt. Just nu latinska tongångar i kyrkokören för att sjunga till tacksägelsedagen. Den fyrstämmiga är det klassiskt varav en är skriven av vår körledare. Jättekul.
Jag har musiköronproppar i öronen då dom sorterar bort en hel del av dom låga och höga ljuden.
Överlag så behöver jag sjunga två dagar i veckan. Iom att kroppen hamnar i rätt läge för maxialt utnyttjande av luft och för att kunna använda diafragman så gynnar det faktiskt hållningen i axlar och nacke. Dessutom så tränas diafragman upp och jag bli stabilare i bålet (tala om basal kroppskännedom på ett roligt sätt). Det i sin tur påverkar så hållningen i nacke och axlar blir bättre och huvudvärken minskar. Absolut hitintills den bästa form av sjukgymnastik för mig och då har jag inte ens räknat med att det är kul samidigt!!!
Helt klart tar det energi också men ger i längden mer än det tar om jag bara planerar tiden runt om.
Jag fotar också. Jag älskar att fota och det blir för sällan och när det blir så kommer värken för musklerna blir överanstängda (så är det när man har stort objektiv som väger multum). Försöker att göra det då och då när lust och ork samt oftast väder inträffar samtidigt. Där kan man vara så social eller osocial man vill. Några foton ligger på min hemsida och någon gång när jag orkar skall jag lägga upp fler. Det var bara det mer orken *hm*
Annars roar jag mig mest med att spela på facebook och liknande. Det gäller att hålla hjärnan i sådan trim som den förmår

Hemsidor har jag också pysslat med men nu för tiden tycker jag att min egna är mer än väl men det är ju inte så där supersocialt egentligen.

Förvisso lite i bloggformat men jag "pratar" oavsätt vem som lyssnar eller ej.